Bundan sonra “Merkez” olarak anılacak olan “Öğrenme ve Çalışma Hakkı Araştırma Merkezi” (CRAD), eCampus Üniversitesi’nin Psikoloji, Ekonomi ve Hukuk Fakülteleri tarafından teşvik edilerek kurulmuştur.
Merkez, Novedrate’de eCampus Üniversitesi kampüsünde yer almaktadır.
Merkez, tam bir organizasyonel ve mali özerkliğe sahiptir ve kendi kendini finanse etme esasıyla çalışır.
Merkez, üç yıllık bir süre için kurulmuştur ve CDA kararyla üçer yıllık dönemlerle yenilenebilir.
Toplumlarımızda ekonomik, sosyal ve kültürel gelişimin motoru, insan bilgisinin her alanda artışına dayanmaktadır.
Bu değişim süreci, öğrenmenin pozitif özgürlük (müdahaleler ve kamu sübvansiyonları) ve negatif özgürlük (bireyin bilişsel potansiyelini eğitme ve geliştirme hakkı) boyutlarında ele alınmasını zorunlu kılmıştır.
Merkezin eCampus Üniversitesi’nde kurulması, bu bağlamda amacını bulmaktadır.
Merkez, her biri kendi özel hedeflerine sahip üç bölüme ayrılarak amacına ulaşmayı hedefler:
Bölüm A: Kişiyi Merkeze Alan Öğrenme: İnsan Sermayesi.
Bilişsel değişkenlere yönelik temel ve uygulamalı araştırmalar.
Bölüm B: İşletmeyi Merkeze Alan Öğrenme: Öğrenen Organizasyon.
Organizasyon içi ve organizasyonlar arası öğrenme süreçlerine yönelik araştırmalar.
Bölüm C: Toplumu Merkeze Alan Öğrenme: Öğrenen Toplum.
Sosyo-ekonomik gözlemevleri; eğitim, öğretim ve iş mevzuatlarına yönelik çalışmalar.
Merkez, amaç ve hedefleri doğrultusunda, üç bölümün her birinde teorik, danışmanlık-eğitim-müdahale ve bilgilendirme boyutlarında faaliyet yürütür:
1. Basit Araştırma
Bölüm A
Öğrenme süreçlerinde yer alan üstbiliş ve motivasyonel bilişsel değişkenlerin analizi;
Dikkat, hafıza ve üstbilişin öğrenmedeki rolü;
Öğrenme ile ilgili duygular ve motivasyonlar;
Çevrimiçi öğrenmede bilişsel ve duygusal-motivasyonel süreçler.
Bölüm B
Organizasyonların öğrenme süreçlerinde üstbilişin rolü;
İnsan sermayesinin gelişim potansiyeline yönelik model ve araçlar.
Bölüm C:
Eğitim ve iş piyasasına yönelik mevzuat gelişimi;
Kamu ve özel kurumlarla temas ve diyalog;
Seminer, konferans ve kongre düzenlenmesi.
2. Eğitime Uygulanan Araştırma-Müdahale
Eğitim projelerinde öğretmenlere üstbilişsel-motivasyonel destek;
İşletme yöneticilerine bilişsel ekonomi dersleri;
Kurumsal insan sermayesinin geliştirilmesi.
3. Yayın ve Etkinlik Organizasyonu
Bilimsel iş birliği ve yayın organizasyonları.
Merkezin organları:
Müdür
Bilimsel Komite
Merkez organları temsilcilerinin görevlerinin sona ermesi, organın genel süresini etkilemez.
Müdür, Üye Grubu’nun önerisi üzerine, Üst Kurul kararıyla atanır; görev süresi üç yıl olup yenilenebilir.
Müdür, belirli faaliyetlerin sorumluluğunu yürütmek üzere vekil ve proje grupları atayabilir.
Müdür, her yıl başında faaliyet ve bütçe planı sunar; yıl sonunda rapor verir.
Merkezin kendine ait mal varlığı yoktur. Faaliyetlerini aşağıdaki kaynaklardan elde edilen gelirlerle finanse eder: